Kristal Piksel Unreal Engine Masterclass

Geçtiğimiz sene Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri’ni kapatırken, etkinliği her yıl daha da geliştirerek, oyun geliştirmeye adanmış bir festivale çevirmek isteğimizi dile getirmiştik. Bu sene Türkiye Innovation Week 2025 ile yaptığımız işbirlikleri ile bu yolda ilk yan etkinliklerimizi organize etmeye başlıyoruz.
Burada amacımız oyun geliştiricilerin dilinde ve oyun geliştiricilere değer katacak etkinlikler tasarlayabilmek. Bu yüzden de işe ilk olarak teknik ve çok ihtiyaç olduğunu düşündüğümüz bir Masterclass ile başlamak istedik ve ilk etkinliğimizi Unreal Engine‘e odaklı planladık. İleri seviye teknik içeriklerle dolu bu seçkide, üretim hattından optimizasyona ve ışıklandırmaya uzanan üç yoğun oturum sizi bekliyor.
Derslerimiz Unreal’da Environment Design dediğinizde dünya çapında ilk akla gelen isimlerden Leartes Studios ile başlayacak. Eminiz Unreal FAB ve kendi mağazaları Cosmos‘daki assetlerinden neler yapabildiklerine aşina ve hayransınızdır. Serdar Ürkmez ve Tolga İlhan bize Enviroment Design’ın nasıl bir iş akışı ile ilerlemesi gerektiğini anlatacak.
İkinci dersimiz Black State ile oyunlarda grafik standartlarını zorlayan ve dünyada Unreal Engine’i en yetkin kullanan stüdyolardan Motion Blur tarafından verilecek. Aslında bu kendi içinde 3 ayrı ders ve Motion Blur’dan üç değerli isim Kadir Demirden, Gürcan Yavuz ve Ömer Faruk Güngör dönüşümlü olarak Unreal Engine’in esasına dair çok fazla şey anlatacaklar. Bu motorla neleri yapabilirsiniz, neler sizi uğraştırır, optimizasyon ve ayar ipuçları, hangi teknolojileri kullanmalı, neleri zorlamamak, neleri gerekiyorsa debelenip çözmek lazım? Motion Blur’un optimizasyon ve animasyon konusunda bu kadar üst seviye işler yapmasının sırrı nedir? Heyecan verici ve çok yoğun iki saatlik bir ders olacak.
Ardından Unreal Engine’deki en önemli konulardan aydınlatmaya geçeceğiz. Türkiye’den bugüne kadar çıkmış en başarılı PC oyunlarından Demonologist‘in yapımcısı Clock Wizard Games‘den Evren Özgüner, son dersimizde gizemli atmosferi ile göz dolduran oyunlarında kullandıkalrı aydınlatma teknikleri ve Unreal Engine’in bu konudaki yeteneklerinden bahsedecek.
Tarih, Saat, Mekan
- 9 Ekim Perşembe, 12:00 – 15:45
- Haliç Kongre Merkezi, Kuleli Blok Üst Kat, Hasköy Salonu
- Kayıt için: https://t.mtrbio.com/toged
- Etkinlik ücretsizdir, ama kayıt yapmanız gerekir.
- Yoğun teknik içerik nedeniyle temel Unreal Engine bilgisi önerilir.
- Kristal Piksel Ödül Töreni 10 Ekim Cuma günüdür ve ona ayrı kayıt alınmaktadır.
Yemek arası yoktur, lütfen tok geliniz.
Program
12:00 – 12:45
Environment Production Pipeline in Unreal Engine
Tolga İlhan, Serdar Ürkmez / Leartes Studios
13:00 – 14:45
Unreal Unlocked: Tailoring Engines for Next-Gen Games — Optimization, Animation & Mocap
Kadir Demirden, Gürcan Yavuz, Ömer Faruk Güngör / Motion Blur
15:00 – 15:45
Lighting in Unreal Engine
Evren Özgüner / Clock Wizard Games
Geliştirici topluluğumuzla 9 Ekim’de Haliç’te buluşalım. Üretim hattınızı hızlandıracak pratikleri ve performans odaklı yaklaşımları birlikte konuşalım. Kayıtları erkenden tamamlamayı unutmayın!